Musta maa

Vihainen haltiahevonen tulee sankareiden luokse. Haltiahevonen osoittautuu hevosten kuninkaaksi ja hevonen puhuu myös Adunaicia. Mircorof yrittää puhua hevoskunkinkaalle, mutta hevoskuningas vain tokaisee Mircorofille, että “kuka sinä oikein luulet olevasi?”. Samalla hevoskuningas alkaa keskustelemaan Furidanin kanssa. Hän sanoo, että olette menettänyt kunnianne. Lopulta pienen keskustelun jälkeen hevoskuningas toteaa, että takaa-ajajanne ovat vain muutaman tunnin päässä ja että hevoset voivat viedä teidät seuraavalle keitaalle ja siitä eteenpäin saatte jatkaa jalan. Ennen kuin hevoset alkavat kuljettamaan sankareita keitaalle päin, niin hevoskuningas on jo kadonnut matkoihinsa.

 

Hevoset kuljettavat sankarit läheiselle keitaalle, missä hevoset toteavat hieman häpeissään jopa, että käskyt ovat käskyjä. Hevoset lähtevät matkoihinsa ja sankarit tankkaavat vettä lammesta ja lähtevät jatkamaan matkaansa.

 

Hetken aavikolla tarpomisen jälkeen sankarit huomaavat erikoisen näköisen “tornin”, missä on iso ovi. Mithion käy piilotustaian kanssa tutkimassa tornin lähimaastoa ja huomaa, että siellä on hahmojen jalanjälkiä, mitä on yritetty peittää. Mithion palaa takaisin ja hahmot päättävät mennä tornille. Tornin oviaukolla on lippu, mikä osoittautuu Thaanin suvun vaakunaksi. Tämä on hyvin hämmentävää sankareille. Hetken arpomisen jälkeen hahmot huomaavat, että tornin ovi on hieman auki ja Aolani ottaa haltuunsa jonkun pienen ötökän, millä hän pääsee menemään torniin sisälle. Ötökkä sanoo, että sisällä on yksi elävä olento.

 

Mircorof päättää huutaa oviaukosta sisälle ja sisältä vastaa käheä ääni, että “päästäkää minut pois täältä”. Sankarit päättävät avata oven ja kovan työn jälkeen ovi aukeaa. Sisältä paljastuu iso aula ja aulan molemmilla puolilla on huoneet sekä edessä portaiden päässä huone missä palaa liekki. Mircorof, Furidan, Thaan ja Mithion päättävät edetä päätyhuoneeseen, mistä löytyy kaapupäinen mies kumartuneena tulen edessä. Ulos tornista vahtiin jää Aolani, Aolanin sisko ja Juthab.

 

Kun hahmot lähestyvät hahmoa tulen edessä, niin sivuhuoneista tulee useita ihmishahmoja jotka levittäytyvät sankareiden taakse muodostaen kehän sankareiden taakse, ikään kuin estääkseen hahmojen ulos pääsyn. Furidan reagoi asiaan yrittämällä potkaista hahmoa kaavussa, mutta juuri kun Furidan on potkaisemassa hahmoa hahmo kääntyy ja osoittautuu, että hahmo on Deimos.

 

Deimos pitää palopuheen sankareille ja syyttää heitä pettureiksi kun jättivät hänet ja muut luolastoon. Palopuheen aikana ovesta pöllähtää muutama varjokaartilaista sekä Aolanin sisko ja Juthab sekä Noita, joka on sankareille jo ennestään tuttu monesta paikasta. Noita heittää pölyisen pallon keskelle aulaa ja pallo pöllähtää maahan osuessaan kaasupilveksi. Mithion reagoi asiaan taikomalla tulevaisuuden näkemisen ja saa tiedon että kaasu aiheuttaa raivokohtauksen sitä hengittävälle. Mithion varoittaa muita ja sanoo että pitää päästä ulos täältä. Mircorof taikoo jäävallin pallon päälle mikä hieman estää kaasun leviämisen ja samalla sankarit lähtevät juoksemaan pois tornista. Thaan taikoo valoväläyksen, millä takana olevista hahmoista (varjokaartilaisia) osa pökertyy ja sankarit pääsevät rynnimään kaartilaisen läpi ovelle päin. Ovella noita on poistunut ulos ja sankarit huomaavat, että joku yrittää sulkea oven. Sankarit voittavat taistelun oven avaamisesta ja pääsevät ulos. Kun sankarit pääsevät ulos he huomaavat, että noita on todennäköisesti muuttunut varikseksi ja liitelee sankareiden yläpuolella. Noidalla oli myös varjokaartilaisia apulaisina ja apulaiset juoksevat portaita alas karkuun.

 

Ulkona Mircorof yrittää taikoa jäävasaman noita päin mutta ei osu noitaan. Samalla Thaan taikoi valoväläyksen noitaan onnistuneesti ja Aolanin sisko taikoo vesivallin variksen ylle. Furidan ampuu varista onnistuneesti kaksi kertaa. Samalla Mircorof ja Deimos huutaa varjokaartilaisille että tulkaa ulos sieltä. Varjokaartilaiset tekevät työtä käskettyä ja poistuvat tornista. 

 

Mithion onnistuu osumaan varikseen (noitaan), niin hyvin, että varis sinkoutuu maahan piiloon. Mithion löytää noidan hiekkaan piiloutuneena ja noita antautuu ja alistuu sankareille. Thaan taikoo onnistuneesti noitaan lumoavan laulun, jolloin noita luulee Thaanin olevan hänen ystävänsä. Thaan kuulustelee laulullaan noitaa ja kysyy häneltä mistä hän on. Noita kertoo olevansa varjosaarilta. Thaan kysyy, että missä Aolani on. Noita vastaa, että Aolani juoksi aavikolle ja he eivät saaneet häntä kiinni. Thaan kysyy, että onko noidalla lumottuja käskyläisiä lähistöllä. Noita vastaa, että ei ympäristössä. Noita tuntee myös hyvin ympäröivää aluetta ja sen nykytilaa. Omaa todennäköisesti paljon vakoojia alueella. Noita pyytää Thaanilta, että muut sankarit menevät kauemmas, koska hän ei luota heihin. Noita sanoo Thaanille, että ei usko, että noilla muilla on enää käyttöä – ei kannata jättää mitään epävarmuustekijöitä. Noita kertoo myös että Mircorofia hallitsee voima, joka ei ole paha ja työskentelee omia tarkoitusperiään varten. Noita kertoo myös, että maanalaiset demonit/jumalat eivät ole Mustan Ruhtinaan palveluksessa. Noidan omat tarkoitusperät eivät ole täysin selvät. Liittyy jotenkin alueen hallitsemiseen ja tarvitsee siihen avuksi voimakkaita henkilöitä kuten Thaan.

 

Sankarit lähtevät kohti itää ja kolmen päivän tarpomisen jälkeen sankarit päätyvät joelle ja lautturin avulla he ylittävät joen ja päätyvät pieneen kylään. Kyläläiset kyselevät sankareilta, että pitääkö paikkansa että Tartaustin sulttaani on syösty vallasta. Sankarit kertovat kyläläisille, että näin tosiaan on. Kyläläiset kertovat, että he ovat salaa käyneet kauppaa alajuoksun mustanmaan ihmisten kanssa. 

 

Sankarit saavat kylästä käyttöön lautan, jolla he lähtevät jokea pitkin eteenpäin. Seitsemäntenä päivänä sankarit päätyvät vehreämmille maille. Sankareille selviää, että musta maa tarkoittaakin sitä, että maaperä on multaa. Maa on hyvin vehreää ja talot selkeästi paremmin rakennettuja sekä kehittyneitä peltoja. Ihmiset alueella näyttää olevan haradilaisia, vartiotorneissa vartiat näyttävät olevan metallihaarniskoilla varusteltuja. Sankarit huomaavat myös, että vartiat ovat Suurihmisiä (Dunadaneja). Elämä alueella näyttää huolettomalta ja ihmiset vaikuttavat vapailta ja tunnelma on hyvin rauhallinen alueella.

 

Sankareiden joukkio (yli 60 ihmistä) kiinnittää vartioiden huomion ja hetken päästä rannalle karauttaa noin 40 suurihmisten joukko hyvin varusteltuja ratsusotureita. Soturien johtaja nostaa kätensä ilmaan tervehdykseksi. Johtaja kysyy, että millä asialla olette liikkeellä. Thaan sanoo, että meillä on asiaa ruhtinaalle. Johtaja sanoo, että teillä pitää olla kyllä kuninkaallinen leima, että hän edes alkaisi esittää ruhtinaalle tapaamista. Mircorof sanoo johtajalle, että olemme auttaneet teitä punaisella maalla syöksemällä hallitsijan pois valtaistuimelta.

 

Sankarit lähtevät Dunadan armeijan kanssa kolmen päivän päähän tapaamaan sotilaskomentajaa. Aolani ja Aolanin sisko muuttuvat panttereiksi, koska heitä ei päästetty mukaan ilman että heidät kahlittaisiin. Sen lisäksi Noita (Nefer Nefer Nefer) muuttuu varikseksi. Varjokaartilaiset eivät saa jatkaa mukaan joten heidät jätetään leiriin paikalle missä sankarit kohtasivat armeijan. Kapteeni kertoo, että useilla kansoilla on pääsy kielletty heidän alueelle.

 

Kolmen päivän matkustamisen jälkeen sankarit saapuvat kaupunkiin, missä sotilaskomentaja asustaa. Sankarit viedään linnaan, missä komentaja asustaa. Komentaja istuu ikkunan äärellä ja juo viiniä. Hän alkaa kertomaan kaupungin historiasta ja puhuu hänen viinitarhastaan. Sankarit huomaavat, että komentaja on hyvin taitava keskustelija. Hetken keskustelun jälkeen komentaja menee asiaan ja sanoo sankareille, että häntä kiinnostaa vain totuus.

 

Kapteeni kysyy Furidanilta, että mikä toi teidät tänne. Furidan vastaa, että olemme täällä hakemassa apua myrskykuninkaan kukistamisessa. Mircorof lisää, että olemme myös etsimässä yhden sotilaan ruumista vuoristosta. Hetken keskusteltuaan kapteenin kanssa kapteeni sanoo, että sankarit ovat vapaita liikkumaan maassa, mutta hän lähettää neljä kaartilaista sankareiden mukaan.

 

Sankarit päättävät lähteä jokea pitkin jatkamaan matkaansa. He pysähtyvät Riisk nimisessä jättimäisessä kaupungissa, missä sankarit ostavat uudet vaatteet, uusia aseita ja nauttivat kylpylästä. Kun muu seurue on päättänyt jatkaa vuoristoon, niin Thaan ilmoittaa että he menevät Nefer Nefer Neferin kanssa pääkaupunkiin ja että tapaamme siellä sitten kun olemme tehtävämme tehnyt vuoristolla. Mircorof epäilee, että Neferin ja Thaanin välillä on jotain omituista ja hän näkeekin Neferin poistuvan Thaanin huoneesta keskellä yötä. Ennen lähtöä Mithion haluaa vielä mennä tietäjän luokse keskustelemaan jostain asioista. Tietäjän tiedot saavat sankarit sittenkin lähtemään pääkaupunkiin: Mithion saa nimittäin selville, että hallitsijan neuvonantajina on tumma haltia ja jättimäinen leijona, mikä ymmärtää ihmisten puhetta. Mithion näyttää myös haltiakorttipakkaa kaartilaiselle ja kaartilainen ei tunnista hallitsijan neuvonantajaa sieltä, mutta hän huomaa siellä naishaltian, minkä hän on mielestään nähnyt joskus Eteläisillä ylängöillä neljä vuotta sitten. Sen lisäksi tämän haltian kortti tuntuu siltä, että se katsoisi takaisin, ikään kuin se haluaisi tietää missä olemme.

 

Sankarit jatkavat matkaa veneiden kanssa ja tulevat jättimäisen Sara Bask metsän äärelle. Kaartilainen kertoo, että metsä on niin pelottava ettei sinne uskalla juuri kukaan mennä. Etenkin kirveen tai tulen vieminen metsään on hyvin vaarallista. Metsässä on niin isoja puita, että sankarit eivät ole koskaan nähnyt niin korkeita puita. Sankarit jatkavat matkaansa veneiden kanssa ja tutkivat ohi lipuvaa metsää. Vihdoin pitkän matkustamisen jälkeen sankarit päätyvät alueen pääkaupunkiin Tul Haramiin. Kaupunki on aivan valtava miljoonakaupunki. Sankarit etsivät majatalon, mihin pystyy majoittamaan myös pantterit, miksi Aolani ja Aolanin sisko ovat muutettu sen takia että heidän kansa ei ole tervetullut mustalle maalle. Majatalossa sankarit selvittää, miten turnaukseen pystyy osallistumaan ja heille selviää että turnaukseen pystyy osallistumaan jos omistaa 100 hehtaaria maata.

 

Sankarit päättävät ottaa tehtäväkseen vielä saman illan aikana hommata itselleen maata, jotta he pääsevät osallistumaan turnaukseen. Kaartilaiset tietävät kertoa, että maanomistajat todennäköisesti oleskelevat Pilvialue kaupunginosassa, mikä on ylempänä muuta kaupunkia. Joukkio päättää suunnata sinne ja hyvin nopeasti he löytävätkin itsensä juhlista, missä muut tuntevat olevansa väärässä paikassa, mutta Mircorof, joka on hovissa varttunut, on kuin kotonaan ja alkaa tekemään tuttavuutta muutaman loordin kanssa. Pienen keskustelun jälkeen sankarit ovatkin jo hieromassa kauppaa 300 hehtaarin maa-alueesta, mikä rajoittuu vesistöön ja päätyvät ostamaan alueen 165 kultarahalla. Vaikka alue oli suuri, niin alueella asusteli vain 11 henkilöä ja siellä on huvivenesatama. Pääsylippu turnaukseen oli siis lunastettu, nyt sankareiden piti vielä keksiä lippu, minkä alla he kilpailevat turnauksessa. Sankarit päätyivät lippuun, missä on neljä ruutua, yksi jokaiselle sankareiden suvulle: Mircorofin, Deimoksen & Thaanin, Furidanin ja Mithionin suvulle.

 

Seuraavana päivänä sankarit hoitavat heti ensimmäisenä ilmoittautumisen turnaukseen. Kaupungin kaduilla näkyy tosi paljon erilaisia seurueita: kääpiöitä, “aasialaisia” yms. Hieman kaduilla näkyy kähinöitä eri joukkueiden kannattajien välillä. Thaan on selvittänyt turnajaisten lajeja:

  • Erä ja ulkoilutaidot
  • Hallitsijataidot – kaupankäynti neuvottelua yms.
  • Vaihtuvia lajeja – esim ratsastusta tms.

Thaan myös sanoo, että meidän kaikkien pitäisi hommata joukkueen käsinauha ja joukkueen lippu. Sankarit päättävät, että Thaan, Deimos ja Nefer Nefer Nefer saavat hoitaakseen hommata liput ja käsinauhat.

 

Ilmoittautumisessa sankarit joutuvat hetken odottamaan kun turnauksen järjestäjät varmistavat heidän maanomistuksensa. Asia kuitenkin selviää ja sankarit toivotetaan tervetulleiksi kilpailuun. Kisat kestävät kolme päivää. Joukkueita kisassa on noin 30 juokkuetta. Kaikkien osallistujien pitää olla järjissään ja kaikkien osallistujien pitää olla ihmisten kaltaisia, mitään eläimiä ei saa ottaa. Omia varusteita ei myöskään saa olla kilpailussa, paitsi viimeisessä kilpailussa. Joukkueen saa valita siinä vaiheessa kun joukkueet saa kuulla kaikki lajit.

 

Mircorof löytää haarniskan, missä on HT16, mutta rajoitukset on HT13. Furidan löytää HT19 haarniskan, mikä on HT 17 haitat ja +5PB. Mithion löytää kaupungin pohjoisosasta paikan, mistä löytyy alkemisti, jolle hän näyttää pienejä pusseja missä on pulvereita.

  • Tulihiekka, mitä heittämällä kovaa vasten aiheuttaa suuren tulipallon.
  • Näkymättömyyshiekka, ripottamalla pulveria muuttaa näkymättömäksi.
  • Vesihiekka, pienikin määrä hiekkaa muuttuu juomakelpoiseksi vedeksi.
  • Kolme pussia, mitä hän ei tunnista.
  • Tummanpunainen pulveri on “hulluuspulveria”, millä pystyy herättämään alueella olevia henkiä eloon. Henget eivät vältämättä ole ystävällisiä, joten kannattaa olla varovainen.

Mithion kysyy vielä alkemistilta, että tietääkö hän sellaista ainetta millä pystyisi pysäyttämään sydämen hetkeksi, mutta ei tapa. Alkemisti sanoo, että tuo on mustaa magiaa, mikä ei ole sallittua täällä. Hän sanoo, että ne on varjosaarten taitoja, mitä ei täällä ole. Ruhtinaalla on parhaimmat ja viisaimmat tietäjät palveluksessa, jotka voisi tietää tällaisesta, mutta jos tällaisia asioita kyselee niin olisi hyvä olla joku hyvä syy, miksi tuollaisia asioita kyselee.

 

Turnauspäivä alkaa. Katsomossa on katsojia yli 30000. Kenttä, missä turnaus järjestetään on noin 200 metriä x 300 metriä. Ruhtinaan torniin saapuu pitkä nainen, joka näyttää nuorelta, sekä keskenkasvuinen tummahiuksinen poika. Myös valkohiuksinen tummahiuksinen haltija tulee sekä valtava leijona. Isoääninen mies huutaa turnauksen alkaneeksi. Hän muistuttaa myös, että kaikenlainen vilppi johtaa kisoista diskaamiseksi. Tämän jälkeen hän julistaa lajit

  • Erälajit – rannikko: sukeltaminen, kiipeäminen ja suunnistaminen
  • Jousiammunta ja ratsastus – ammunta maalitauluihin. Ratsastuksessa tulee heittoaseet, käsiaseet ja jousiaseet ratsailta
  • Johtamisen ja hallitsemisen taito. Erilaisia tehtäviä
  • Sotapeli, minkä on kehittänyt ruhtinaan tietäjät. Lautapeli, missä kilpaillaan toista vastustajaa vastaan. Mallintaa strategista sodankäyntiä.
  • Matka Saran Baskin metsään. Siellä on neljä tehtävää, kaikilla tehtävät ovat samat. Metsästä pitää hakea suuri verenpunainen kukka, kasvun vettä, pala muinaisajan mustakivistä rauniota. Sekä palata takaisin seuraavan päivän aikana.

 

Sankarit alkavat vääntämään tiimiä. Tiimiksi muodustuu Deimos, Mircorof, Furidan, Nefer Nefer Nefer ja Thaan. Thaan valitaan joukkueen kapteeniksi ja kun sankareiden joukkue paljastetaan, niin järjestäjät ovat hämmillään että miten Nefer Nefer Nefer on päässyt maahan, Thaan kuitenkin onnistuu puhumaan että hän on kaukaisesta maasta ja homma on selvä.

 

Ensimmäisenä lajina on erälajit, mihin osallistuu Thaan ja Furidan. Laji suoritetaan noin 15 minuutin kävelyn päässä läheisellä järvellä, missä on korkeat kalliot. Ensimmäisenä on sukellustehtävä: 7 metrin syvyydessä pitää hakea rengas. Furidan onnistuu hakemaan renkaan heti toisella yrityksellä ja näyttää keltaisen renkaan. Thaan onnistuu heti ensimmäisellä yrityksellä hakemaan renkaan.

 

Sukellustehtävä: SUORITETTU. 5 pistettä per naama eli 10 pistettä joukkueelle.

 

Seuraavaksi on 30 metrin kiipeilytehtävä kallion seinämää vasten.

 

Kiipeilytehtävä: Furidan 3 pistettä viidestä. Thaan ottaa 5 pistettä.

 

Seuraavaksi on suunnistus vesitse.

 

Vesitehtävä onnistuu täydellisesti ja Furidan ja Thaan saa täydet 10 pistettä kisasta.

 

Aamupäivän kilpailut on kilpailtu joukkueen osalta ja joukkue on toisena koko kilpailussa. Kisat vaikuttavat olevan herrojen kilpailuilta, mutta myös tavallisille kansalaisille eli katsojillekin tarjotaan ruokaa kisoissa.

 

Seuraavaksi alkaa sotakisat, mihin menevät Thaan ja Nefer Nefer Nefer. Mircorof ja Furidan huomaa, että Nefer Nefer Nefer käyttää jotain mielenhallintaa vastustajiin. Thaan ja Nefer voittaa koko kisan, mutta kyseenalaisin keinoin. Pisteitä kisasta tulee täydet 30 pistettä. Tämän jälkeen näistä lajeista sankarit ovat johdossa. 

 

Seuraavana aamuna seurue lähtee Sara Baskin metsään. Kilpailijat siirtyvät joen varrelle ja menevät ison vartiotornin ohitse. He huomaavat, että joen toisella puolella näkyy myös rakennuksia, mutta rakennelma on rappeutunut ja hylätty. Metsän reuna on hyvin tiheä, ikään kuin muurimainen. Nefer Nefer Nefer tuntuu olevan hyvin rauhallinen. Samalla hän tuntuu olevan kiinnostunut toisesta joukkueesta, mikä ylittää joen noin viiden sadan metrin päässä. Nefer sanoo sankareille, että älkää tehkö mitään hölmöä metsässä, älkääkä harhautuko muusta joukosta, älkääkä astuko minkään päälle.

 

Metsässä on ajoittain hyvin pimeää ja ilmassa on erikoisia valoja ja hahmoja. Metsä vaikutaa hyvin vaikealta navigoida. Seurue kulkee useita tunteja syvemmälle metsään. Hetken päästä Nefer sanoo, että hän käy hoitamassa yhden asian ja pyytää muuta seuruetta pysymään paikallaan. Thaan sanoo Neferille, että ei onnistu vaan hän tulee mukaan. Thaan ja Nefer lähtevät kahdestaan hakemaan yhtä asiaa ja ovat yli tunnin poissa. Thaan kantaa kankaista pientä vihreää säkkiä mikä sisältää nestettä, mikä on se toivottu vesi. Thaan vaikuttaa hieman järkyttyneeltä ja hän sanoo, että täällä metsässä on erikoisia juttuja. Seuraavaksi seurue löytää kukan ja taistelee sen itselleen. Seurueelta puuttuu enää pala rauniota ja sekin löytyy vielä. Seurue on löytänyt nyt kaikki tarvittavat asiat ja seurue palaa rantaan illalla. Toisella puolella näkyy katsojia, mutta mitään hurraahuutoja ei kuulu kuitenkaan toiselta puolelta. Seurue yöpyy rannalla ja seuraavana päivänä seurue laivataan yli ja ihmisjoukko on vastassa innoissaan. Seurue saa täydet pisteet tästäkin lajista.